برند گودیر لوگزامبورگ

گودیر لوگزامبورگ از یک برند آمریکایی مطرح در سراسر جهان است. این برند گودیر است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد با ما در مرور تاریخچه این شرکت همراه باشید.

اعتبار و سرمایه گودیر

زمانی که به تاریخچه گودیر لوگزامبورگ نگاه می کنید ، باید بدانید این کارخانه لاستیک سازی اعتبارش را مدیون چارلز گودیر است. چون نام این شرکت از نام چارلز گودیر (مخترع دستگاه پخت لاستیک ) الهام گرفته شده است. وی که یک شیمی دان بود به طور اتفاقی کشف کرد که گرما و گوگرد قوام لاستیک را تغییر می دهد. او این لاستیک را، در سال ۱۸۳۹ اختراع کرد. این فرآیند بعدها به عنوان ولکانیزاسیون شناخته شد . این ترکیب باعث می شود لاستیک بسیار مقاوم تر ، انعطاف پذیر تر شود. همچنین در برابر گرما و هر شرایط محیطی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. گودیر بیش از 30 سال قبل از تاسیس شرکت درگذشت. اما آزمایشات وی با لاستیک طبیعی تاریخ آمریکا را تغییر داد.

گودیر لوگزامبورگ محصول شرکت لاستیک سازی آمریکایی است . شرکتی که در  ۲۹ آگوست سال ۱۸۹۸ در شهر آکرون واقع در اوهایو توسط فرانک سیبرلینگ تاسیس شد.

از بالن تا لاستیک

شرکت گودیر نخستین بار برای ساخت یک نوع بالن هوایی کوچک بنام گودیر شناخته می شد. این نوع بالن در سال ۱۹۲۵ برای اولین بار به پرواز در آمد. امروزه این بالن ها یک نماد تبلیغاتی در ایالات متحده هستند. سپس 13 کارمند برای ساخت لاستیک دوچرخه در این شرکت استخدام شدند. در ابتدای تولید لاستیک های گودیر ، بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کردند، چون به راحتی جدا میشدند و به تعمیر و نگهداری کمی نیاز داشتند.

این برند با گذشت زمان با فعالیت ها و تلاش های مستمر خود رشد کرد. اکنون به یک شرکت چند ملیتی با درآمد چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. در سال 1916 ، با ادامه موفقیت های روز افزون ، گودیر شعار تبلیغاتی “اعتماد است که ما را جلب می کند” را اقتباس کرد. به این ترتیب او به بزرگترین شرکت تولید لاستیک در جهان تبدیل شد. یکی از پیشگامانی که به شکل گرفتن شرکت کمک کرد ، دیوید ای هیل بود که 30 هزار دلار سهام خریداری کرد .

جنگ و توسعه در محصولات گودیر

در طول دهه 1930 ، گودیر به تولید لاستیک برای صنعت خودرو ادامه داد و اولین لاستیک مصنوعی را در سال 1937 تولید کرد. هنگامی که آمریکایی ها برای جنگ در اوایل دهه 1940 آماده می شدند ، وزارت دفاع ایالات متحده ساخت کارخانه هواپیما را در خشکی آغاز کرد.

جالب است بدانید در سال جنگ جهانی دوم گودیر هواپیماهای جنگنده  را برای ارتش تولید میکرد.

پس از جنگ ، گودیر تولید لاستیک های عالی و سایر محصولات برای صنعت خودرو را از سر گرفت. در  1947 ، اولین لاستیک های نایلونی برای بازار مصرف تولید شد.  لدر سال 1963 ، در گودیر حادثه ی مهم و تاریخی انجام شد و گودیر به  تولید یک میلیاردمین تایر خود رسید.
عرضه لاستیک کالسکه

گودیر در ابتدای فعالیت خود لاستیک های دوچرخه و کالسکه ، لنت های نعل اسبی لاستیکی و تراشه های پوکر میساخت و با اختراع خودرو رشد کرد. در سال ۱۹۰۱ ، تاسیس کننده گودیر ، تایرهای مسابقه ای را برای هنری فورد تامین میکرد.

این شرکت یه صورت جهانی فعالیت دارد و تعداد کارکنان آن طبق آمار سال ۲۰۱۰، به هفتاد و دو هزار نفر میرسد.

گودیر تولیدکننده انواع لاستیک‌ ها، برای خودرو، کامیون‌ های تجاری، کامیون‌ های سبک، اتومبیل‌ های مسابقه، هواپیما، ماشین‌ آلات کشاورزی و همچنین کلیه لاستیک‌ های ماشین‌ آلات سنگین، است.
مسابقات جهانی

این شرکت موفق‌ ترین تولیدکننده تایر در تاریخ مسابقات فرمول یک است و رکورد گودیر در این مسابقات بسیار دور و دست نیافتنی شده است. لاستیک های مسابقه ای منجر به برنده شدن سهام و اتومبیل های اسپرت در مسابقات اتومبیل رانی بیش از هر برند دیگر در صنعت شد.

مسابقات فرمول یک ۱۹۹۸، آخرین دوره‌ای بود، که شرکت گودیر، در مسابقات فرمول یک حضور داشت.  هم اکنون، تنها منبع تایر، برای سری نسکار می‌باشد. بخشی از سهام گودیر تایر در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس نزدک معامله می شود.

اخیرا شرکت گودیر از دو تایر جدید و رویایی خود در هشتاد و ششمین نمایشگاه خودرو در ژنو رونمایی کرد . این  جزو دستاوردهای بزرگ این شرکت محسوب میشود. یکی از این تایر ها تایر کره ای شکل است که اجازه چرخش خودرو به هر مسیری را می دهد .  تایر دیگر تایر کوچک هوشمندی است که توانایی پاسخگویی خودکار به تغییرات در هر شرایطی را دارد. شرکت گودیر با این دو تکنولوژی قدرت خود را در این فناوری به نمایش گذاشته است .
منحصر به فرد بودن

از ویژگی های لاستیک گودیر لوگزامبورگ میتوان به ایجاد صدای کم، هندلینگ لاستیک گودیر،متنوع بودن لاستیک ها ،نوآوری و فناوری لاستیک، قیمت لاستیک و دوام بالا اشاره کرد. گودیر انواع تایرهای خودرو ، کامیون های تجاری ، کامیون های سبک ، موتور سیکلت ، شاسی بلند ، اتومبیل های مسابقه ای ، هواپیما ، تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات سنگین را تولید می کند . از سال ۲۰۱۷ ، گودیر یکی از چهار تولید کننده تایر برتر به همراه بریجستون در ژاپن ، میشلن در فرانسه و کنتیننتال در آلمان است.

در حال نمایش 2 نتیجه

بستن
مقایسه