انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک

منظور از لاستیک مناسب لیفتراک چیست؟ زمانی که از انتخابلاستیک مناسب لیفتراک صحبت می‌کنیم، به سایز تایری که با سیستم شما مطابقت داشته ، اشاره داریم که در این مقاله به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت. 

آشنایی با لاستیک مناسب لیفتراک

همان‌طور که می‌دانید سایز لاستیک لیفتراک متفاوت می‌باشد به همین خاطر جدولی تهیه گشته تا شما مطابق با آن سایز تایر مورد نظر خود را انتخاب نمائید. بنابراین آگاهی از جدول سایز لاستیک لیفتراک از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. 

علاوه بر لیفتراک، لاستیک دامپتراک، لاستیک جرثقیل  و سایر ماشین‌های سنگین نیز در این زمینه مشابه است و بدین شکل باید انتخاب شود. برای خرید تایر لیفتراک باید به نکات زیر توجه فرمائید. 

  • • اطلاع از سایز دقیق تایر مطابق با ماشین 
  • • خرید مطلوب و آسان 

سوخت لیفتراک در سه دسته برقی، دیزلی و دوگانه سوز طبقه بندی می‌شود. این احتمال وجود دارد که کارخانه تولید کننده دستگاه لیفتراک بر طبق صلاحدید و اطلاعات خود از سایزهای گوناگونی جهت تولید لاستیک سنگین لیفتراک استفاده کند. 

علاوه بر سوخت مصرفی، تناژ و وزن کاری دستگاه نیز در تعیین لاستیک مناسب لیفتراک مؤثر هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها در گروه لاستیک وکیلی خواهیم پرداخت؛ 

انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک

لاستیک لیفتراک دیزلی 

مطابق با جدول، سایز لاستیک لیفتراک دیزلی به صورتی است کهاعداد ابتدای جدول برای لاستیک‌های جلوی لیفتراک می‌باشند و اعداد دوم، سایز تایرهای عقب لیفتراک را بازگو می‌کنند.

صنف کاری افراد بسیار متنوع می‌باشد به همین خاطر گزینه‌های بی‌شماری جهت انتخاب لاستیک لیفتراک مناسب پیش روی شما قرار می‌گیرد.

انواع لاستیک لیفتراک 

دستگاه لیفتراک مخصوص جابه جایی کالا در انبار می‌باشد. از مهم‌ترین اعضای تشکیل دهنده این سیستم تایر آن می‌باشد که هنگام خرید باید به نکات مهمی توجه کرد. 

تایر لیفتراک به صورت کلی در سه دسته قرار می‌گیرد؛

  1. تایرهای پلی اورتان لیفتراک: 

شاید انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک در میان گزینه‌های موجود برای شما دشوار باشد. بدیهی است که عملکرد درست لاستیک بر روی کل سیستم تأثیر می‌گذارد. دقت فرمائید که همه دستگاه‌ها اجازه انتخاب چرخ‌های گوناگون را به شما نمی‌دهد. 

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های لاستیک پلی اورتان لیفتراک نصب آن بر روی سیستم‌هایی همچون ریچتراک و واکی تراک است که آن را تا حدود زیادی قابل قبول کرده است. این تایرها وزن کمی دارند و برای سیستم‌های الکترونیکی بسیار گزینه ایده آلی محسوب می‌شوند. ویژگی‌های این لاستیک لیفتراک عبارتند از:

• چسبندگی مناسب
• شعاع گردش فوق العاده 
• مقاومت غلتشی کم 
• وزن پایین 
 
بیشتر بخوانید : برای خرید لاستیک سنگین همین حالا اقدام کنید .
فروش لاستیک لیفتراک
  1. کوشیون تایر

این نوع لاستیک به صورت مستقیم بر روی چرخ نصب می‌گردد و از کائوچو جامد تهیه می‌شود. شعاع چرخشی و ارتفاع کم این نوع لاستیک موجب می‌گردد، قابلیت مانوردهی منحصر به فردی داشته باشد. از کاربردهای دیگر این محصول به مواردی همچون استفاده در محیط های داخلی و سطوح صاف می‌توان اشاره کرد. توجه فرمائید که کوشیون تایرها برای محیط‌های ناهموار مناسب نیستند. 

  1. لاستیک جامد(توپر)

وجه تشابه این محصول با کوشیون تایرها در کائوچو جامد ساخته شده است. اگر بخواهیم رایج‌ترین لاستیک‌های لیفتراک موجود در بازار را نام ببریم، لاستیک توپر یا جامد لیفتراک بدون شک در این دسته قرار می‌گیرد. از این نوع لاستیک برای پروژه‌های ترکیبیخارجی و داخلی استفاده می‌کنند. 

یکی از نکات مهم در رابطه با تایر توپر، سواری آن است که در مقایسه با نوع کوشیون، راحتی کافی را ندارد زیرا برای محل‌های ناهموارتر به کار برده می‌شوند. قیمت این نوع لاستیک سنگین بالاتر از سایر نمونه‌هاست و هزینه بیشتری را برای خرید آن باید بپردازید. لاستیک‌های توپر لیفتراک تکان‌های بیشتری نسبت به نوع بادی دارند. این نوع محصول در مدل‌های گوناگون چینی، ژاپنی، کره‌ای و هندی به بازار عرضه می‌گردند. 

بیشتر بخوانید : خرید لاستیک آپولو را با گروه لاستیک وکیلی انجام دهید .

مهم‌ترین شرکت‌های سازنده لاستیک لیفتراک 

امروزه بسیاری از کارخانجات تولیدی در جهان به تولید انواع لاستیک لیفتراک در سایزهای متنوع می‌پردازند. مهم‌ترین مجموعه‌های تولید کننده لاستیک لیفتراک عبارتند از کانتیننتال، هانگا، مکسس،  نکسن، تیرون، سومیتومو ژاپن، ادونس، لاستیک لیفتراک دلیوم اندونذی، یونلی تایوان، دی استون، اوزما ترکیه والبرز ایران که طرفداران بیشماری دارند. 

سایز لاستیک لیفتراک 

همان‌طور که می‌دانید لاستیک لیفتراک در ابعاد گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک باید به گونه‌ای باشد که توانایی تحمل وزن ‌بارها را داشته باشد. معمول‌ترین و رایج‌ترین سازهای تایر لیفتراک به صورت زیر می‌باشد: 

• ۷۰۰/۱۲
• ۸/۱۵/۱۵
• ۶۵۰/۱۰

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک باید برای فشار بیشتر بارها از نوع تایرهای بادی استفاده کنید. راحتی و آسایش اپراتور از جمله دلایلی می‌باشد که استفاده از این سیستم را تا حدودی ساده کرده است. اگر به دنبال افزایش طول عمر لاستیک لیفتراک هستید، به کارگیری تایرهای بادی بسیار به صرفه خواهد بود. اگر در سطوح صاف و هموار نیاز به دستگاه لیفتراک دارید، لاستیک‌های بالستیک و پلی اورتان به شدت مناسب هستند. 

انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک باید به موقع انجام گیرد درغیر این صورت موجب لرزش به مرور ماشین می‌گردد. زمانی که وضعیت تایر به پارگی، شکستگی، ساییدگی ناهماهنگ در آج لاستیک، رسیدن لاستیک به خط ایمنی، ترک خوردگی و… برسد، بدین معناست که زمان تعویض لاستیک لیفتراک فرا رسیده است. توجه داشته باشید که اگر تاریخ انقضای لاستیک لیفتراک بگذرد، باید هر چه سریعتر جهت تعویض آن اقدام فرمائید. 

آن چه باید بدانید: 

همان‌طور که در این مقاله بررسی کردید: انتخاب لاستیک مناسب لیفتراک باید با توجه به معیارهایی از جمله محیط کار، نوع لاستیک و کاربرد آن انجام گیرد. شرکت‌های تولید کننده لاستیک لیفتراک متنوع می‌باشند به همین خاطر باید مطابق با جدول سایزبندی، لاستیک مناسب را انتخاب کرد. جهت هر گونه پرسش در رابطه با انواع لاستیک سنگین، لاستیک لیفتراک به وب سایت اینترنتی ما مراجعه فرمائید. 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه انتخاب لاستیک لیفتراک مناسب به دست اورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه