اولین تصادف رانندگی جهان: چرا و چگونه؟

اولین تصادف رانندگی

حضور وسایل نقلیه در زندگی انسان ها اتفاق مثبتی بود. اما این مسئله پیامد منفی داشت. یکی از این پیامدها تصادفات رانندگی است در ادامه با دنیای لاستیک وکیلی همراه باشید.

اولین تصادفات رانندگی در جهان

اولین تصادف رانندگی در سال ۱۸۶۹  برای یک دانشمند ایرلندی به اسم «مری وارد» رخ داده است. او که در حال رانندگی با اتومبیلی با موتور بخار بود، هنگام گذشتن از پیچ جاده از صندلی خود به بیرون پرت می‌شود و با رد شدن یکی از چرخ‌های ماشین از روی او، گردن‌اش می‌شکند می‌میرد.

در سال ۱۸۹۱ مهندسی به اسم «جیمز لمبرت» در حال راندن یکی از اختراعات خود یعنی یک نمونه ماشین‌ بنزینی بود. این ماشین که سرنشین دیگری هم داشت، پس از برخورد با ریشه‌ درختی که از زمین بیرون زده بود از مسیر منحرف شد. هر دو نفر به‌شدت مجروح می‌شوند.

اولین عابر پیاده در تصادف رانندگی

در ۱۸۹۶، فردی به نام «بریجت دریسکول» در حاشیه‌ پیاده‌ر ویی در لندن قدم می زد که «آرتور ادسال» با ماشین خود او را زیر گرفت و کشت. با توجه به این که ادسال با نهایت سرعت خود (که البته کمتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت بود) می‌راند، نه راننده و نه عابر نتوانستند برای جلوگیری از تصادف کاری بکنند. پزشک قانونی‌ که جسد دریسکول را بررسی کرد، نقل قول معروفی دارد که می‌گوید: «چنین چیزی دیگر نباید هرگز اتفاق بیفتد».

نخستین مورد از مرگ عابر پیاده در آمریکا هم در ۱۳ سپتامبر ۱۸۹۹ اتفاق افتاد.«هنری بلیس» در این روز داشته از یک تراموا پیاده می‌شده یا داشته به زنی برای سوار شدن کمک می‌کرده که یک تاکسی با موتور الکتریکی به او برخورد می‌کند. هنری به علت شدت جراحات از دنیا رفت.

دومین راننده قربانی

در ۱۸۹۸ در انگلیس «هنری لیندفیلد» و پسرش از برایتون به لندن می‌رفتند که در اواخر سفر، کنترل ماشین از اختیار لیندفیلد خارج می‌شود و به دره‌ای سقوط می‌کنند. پس از تصادف با یک حصار، لیندفیلد از ماشین بیرون پرت می‌شود و با برخورد ماشین به درخت، بین آن دو گیر می‌افتد. پسرش کاملا سالم می‌ماند و به دنبال کمک می‌رود. در بیمارستان، پزشکان مجبور می‌شوند پاهای او را قطع کنند و در نهایت لیندفیلد روز بعد می‌میرد.

نخستین تصادف رانندگی در ایران

اما نخستین تصادف رانندگی در ایران در شب دوم آذر ۱۳۰۵ رخ داد. درویش خان، آهنگ‌ساز معروف دوران قاجار (که حتما تصنیف «بهار دلکش» او را با صدای خوانندگان مختلف شنیده‌اید)، در این شب سوار بر یک درشکه‌ دو اسبه به خانه می‌رفته است. هنگامی که درشکه از خیابان امیریه به شمال می‌پیچد یک ماشین فورد با آن تصادف می‌کند که در نتیجه اسب‌ها در جا می‌میرند و درویش خان از درشکه به بیرون پرت می‌شود و با سر به زمین می‌خورد. درویش خان که در این زمان ۵۴ ساله بوده، بعد از پنج روز و در اثر ضربه‌ مغزی جان می‌دهد.

پس از گذشت قرن ها از تولید خودرو همچنان سوانح رانندگی در حال رخ دادن هستند. با این حال استفاده از لاستیک مناسب تاثیر به سزایی در کاهش این سوانح دارد. دنیای لاستیک وکیلی ارائه دهنده با کیفیت ترین لاستیک های خارجی در ایران. جهت ثبت سفارش به سایت ما مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه