بازگشت لاستیک های ایرانی به خط تولید خودرو سازان

به نقل از اخبار خودرو براساس بخشنامه ای خرید لاستیک چینی بجای ایرانی توسط خودروسازان توصیه شده بود. طبق این دستورالعمل، خودروسازان مجاز به خرید لاستیک ایرانی نبودند و باید نیاز خود را از طریق محصولات وارداتی تامین می‌کردند در ادامه با دنیای لاستیک وکیلی همراه باشید

بخشنامه ای به نفع لاستیک چینی

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر کشور در گفت و گو با خبرنگاران این موضوع را تایید کرد. جمال میرزایی، این مطلب را قصد برخی برای ضربه زدن به تولید لاستیک ایرانی دانست. او گفت: ارزی که می توانست برای توسعه صنعت تایر کشور هزینه شود به دلیل تصمیم های غیر کارشناسی به خرید تایر از چین تخصیص داده شد. به دلیل کیفیت پایین تایرهای وارداتی و عدم توان رقابت آنها از نظر قیمتی با کالاهای ایرانی قرار است به صورت دستوری در خطوط تولید خودروسازان استفاده شوند. این یعنی شروعی برای نابودی صنعت تایر کشور که سال هاست برای تامین نیاز خودرو سازان برنامه ریزی و تلاش کرده است. درنهایت فروش کارخانه‌های تولیدکننده تایر به خودروسازان در سامانه جامع تجارت برای سایزهای ممنوعه باز شد.

اقدام وزارت صمت برای لاستیک ایرانی

جمال میرزایی، مدیرعامل گروه صنعتی بارز و رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی صنعت تایر در پاسخ به خبرنگار «دنیای‌خودرو» درباره سرانجام تصمیم وزارت صمت بیان کرد. او افزود اگرچه بخشنامه و دستورالعمل کتبی به صنعت تایر و خودروسازان اعلام نشده است. اما با پیگیری‌های صورت‌گرفته، ممنوعیت فروش به خودروسازان برداشته شد. حال باید دید آیا وزارت صمت درباره تصمیمی درخصوص نحوه عرضه تایر در سطح بازار نیز تجدیدنظر خواهد کرد یا قرار است کسبه بازار جوابگوی مشکلات پیش روی تولید، عرضه، تامین ارز و دیگر چالش‌های این صنعت در بازار باشند.

قاچاق لاستیک دولتی

مقابله با تخلفات

وزارت صمت پیش از این هم پیگیر تخلفات لاستیک بوده است. پس از انتشار خبر رانت ۲۲ میلیون دلاری وزارت صمت و قوه قضاییه مسئول اطلاع رسانی درباره این پرونده شد. در حال حاضر مدیرعامل شرکت و عوامل مربوطه از سوی قوه قضاییه بازداشت شده‌اند. اموال افراد توسط مرجع قضایی شناسایی و روند اجرای تعهد و توقیف اموال در جریان است.

دنیای لاستیک وکیلی ارائه دهنده بهترین لاستبک های وارداتی باکیفیت در ایران. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه فرمایید.

دنیای لاستیک وکیلی همراه امن سفرهای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه