برترین برند های لاستیک آمریکایی

برترین برند های لاستیک آمریکایی

در این مقاله میخواهیم برند های برتر لاستیک آمریکایی را معرفی کنیم. با خواندن این مقاله همراه دنیای لاستیک وکیلی باشید

بازار لاستیک آمریکایی

لاستیک های آمریکایی به دلیل کیفیت و روزآمد بودن از بازار مناسبی برخوردار هستند. این لاستیک ها با لاستیک های ژاپنی در رقابتی تنگاتنگ به سر می برند.

معرفی برند های لاستیک آمریکایی

به مرور مشهورترین و مهم ترین برندهای موجود در بازار می پردازیم.

کوپر تایر

در سال ۱۹۱۴ ایرا جی کوپر به تاسیس این شکرکت تایرسازی در ایالات متحده پرداخت. کوپر برای توجه عموم به میهن پرستی درجنگ جهانی دوم با ساخت تجهیزات نظامی در سازماندهی جنگ و پیروزی های ایالات متحده آمریکا  نقش داشت.

لاستیک کوپر آمریکا میان مصرف کنندگان از جایگاه خاصی بهره مند است. هدف این شرکت بازار فروش لاستیک هند و روسیه را هم به منفعت خود صاحب شود. شاید یکی از دلایل آن وجود تحریم ها در بازار فروش کشور باشد. بیشتر از ۶۰ درصد فروش لاستیک های کوپر به صورت اینترنتی به فروش میرود.

لاستیک های کوپر یک انتخاب عالی برای ماشین های اسپرت است.از ویژگی های تایر کوپر میتوان به عملکرد فوق العاده بالا و طول عمر زیاد اشاره کرد. این روزها لاستیک های کوپر معرف تولید کننده برتر لاستیک های سواری و مسابقه ای با راندمان بسیار بالا در جهان است.لاستیک کوپر آمریکا بیشتر از ۱۰۳۰۰ کارمند دارد و به عنوان دوازدهمین تولید کننده برتر لاستیک در دنیا معرفی می شود و برای کمک به تعادل در عرضه و تقاضا ، علاوه بر آمریکا یک چهارم تولیدات لاستیک کوپر برعهده ی چین است.

بی اف گودریچ

این شرکت در سال ۱۸۷۰ شروع به کار کرد که می توانیم بگوییم قدمت کار این شرکت در این عرصه حدود ۱۵۰ سال است.

گودریچ نخستین شرکتی بود که در اکرون ، اوهایو و ایالات متحده تشکیل شد . به عنوان تولیدکننده شیلنگ های لاستیکی آتش نشانی، شروع به کار کرد.

موسس آن ، بنیامین فرانکلین گودریچ بود . در واقع نام تجاری آن مربوط به میشلن می باشد، چون که  در سال ۱۹۸۸ گودریچ تولید لاستیک متوقف کرد و تجارت و نامش را به میشلن فروخت. حتی تا امروز به دست شرکت میشلن اداره می شود. در ادامه می توان گفت، لاستیک های گودریچ چسبندگی و کنترل خوبی بر خودروهای جیپ ، شاسی بلند، آفرود و وانت دارند. از ویژگی های لاستیک های گودریچ میتوان به راحتی و فرمان پذیری اشاره کرد.

لاستیک های  گودریچ روی چند وسیله نقلیه قدیمی نصب شده است.: اول ۱۹۰۳ نخستین اتومبیلی که از ایالات متحده عبور کرد لاستیک گودریچ داشت. سال ۱۹۲۷ هواپیمای چارلز لیندبرگ ،به لاستیک گودیچ مجهز بود. در ۱۹۷۷ شاتل فضایی کلمبیا با لاستیک های گودریچ مجهز شد

.جنرال تایر ( General Tire) 

جنرال تایر در سال ۱۹۱۵ توسط ویلیام فرانسیس اونیل تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون متعلق به کونتیننتال آگ می‌باشد.

گودیر تایر

این شرکت آمریکایی در ۲۹ آگوست ۱۸۹۸ به دست فرانک سیبرلینگ، در شهر اکران، اوهایو بنیان گذاری شد.

شرکت گودیر اولین بار با هدف ساخت یک نوع بالون هوایی کوچک با نام گودیر وارد بازار شد. بعد ها به بالون گودیر شهرت پیدا کرد و تبدیل به تندیس تبلیغاتی در ایالات متحده شد.این شرکت در ابتدای فعالیت خود لاستیک های دوچرخه و کالسکه ، لنت های نعل اسبی لاستیکی و تراشه های پوکر میساخت و با اختراع خودرو رشد کرد. در سال ۱۹۰۱ ، تاسیس کننده گودیر ، تایرهای مسابقه ای را برای هنری فورد تامین میکرد.جالب است بدانید در جنگ جهانی دوم گودیر هواپیماهای جنگنده را برای ارتش تولید میکرد.

در ابتدای تولید، لاستیک گودیر بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرد، چون به راحتی جدا میشدند و به تعمیر و مراقبت کمی نیاز داشتند.گودیر با گذشت زمان با فعالیت ها و تلاش های مستمر خود رشد کرد و به یک شرکت چند ملیتی با درآمد چند میلیارد دلاری تبدیل شد.این شرکت یه صورت جهانی فعالیت دارد و تعداد کارکنان آن طبق آمار سال ۲۰۱۰، به هفتاد و دو هزار نفر میرسد.

مزایا

گودیر تولیدکننده انواع لاستیک‌ خودروهای سنگین و سبک، اتومبیل‌های مسابقه، هواپیما و ماشین‌آلات کشاورزی است. این شرکت موفق‌ترین تولیدکننده تایر در تاریخ مسابقات فرمول یک است . مسابقات فرمول یک ۱۹۹۸، آخرین دوره‌ای بود، که شرکت گودیر، در مسابقات حضور داشت و هم اکنون، تنها منبع تایر، برای سری نسکار می‌باشد.بخشی از سهام گودیر تایر در بازار بورس نیویورک،بورس لندن و بورس نزدک معامله می شود.

به تازگی شرکت گودیر از دو تایر جدید و رویایی خود در هشتاد و ششمین نمایشگاه خودرو یعنی ژنو رونمایی کرد که جزو دستاوردهای بزرگ این شرکت محسوب میشود. یکی از این تایر ها تایر کره ای شکل است که اجازه چرخش خودرو به هر مسیری را می دهد و تایر دیگر تایر کوچک هوشمندی است که توانایی پاسخگویی خودکار به تغییرات در هر شرایطی را دارد. از ویژگی های لاستیک گودیر میتوان به تولید صدای کم، هندلینگ لاستیک گودیر،تنوع بالای لاستیک،نوآوری و فناوری لاستیک،قیمت لاستیک و دوام بالای لاستیک گودیر اشاره کرد.

گودیار

فایرستون ( Firestone Tire and Rubbe Company) 

تایرفایرستون در سوم‌اگوست سال ۱۹۰۰ توسط هاروی فایرستون در اکرون اوهایو تأسیس شد و با ۱۲ کارمند کار خودش را شروع کرد. هدف اصلی ناسیس این شرکت فروش لاستیک کالسکه،که توسط افراد دیگری تولید میشد بود.در سال ۱۹۰۲ با خرید یک کارخانه ی کوچک ساخت لاستیک خود را آغاز کرده و در سال ۱۹۰۴ شروع به ساخت تایر اتوموبیل کرد. فایرستون حدود ۸۰ سال از اولین تولید کنندگان تایر لاستیکی بود.فایرستون اولین نفری بود که اقدام به ساخت لاستیک های بادی برای فورد کرد،به همین علت در سال ۱۹۰۶ فایرستون شروع به فروش هزاران لاستیک فورد کرد که فایرستون را تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تایر دنیا شد.

این شرکت به بریجستون فروخته شد. در حال حاضر زیر مجموعه ی این شرکت است. از ویژگی های مهم فایرستون ضمانت ۹۰ روزه پس از فروش است.

دنیای لاستیک وکیلی تلاش میکندتاریخچه ای زیبا از تلاش های هدفمند و کارآمد در کنار هموطنان رقم بزند. حهت ثبت سفارش به بخش محصولات مراحعه فرمایید.

دنیای لاستیک وکیلی همراه امن سفرهای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه