راهنمای استفاده از لاستیک توپر

اگر بخواهیم رایج‌ترین لاستیک‌های لیفتراک موجود در بازار را نام ببریم، لاستیک توپر یا جامد لیفتراک بدون شک در این دسته قرار می‌گیرد. از این نوع لاستیک برای پروژه‌های ترکیبی خارجی و داخلی استفاده می‌کنند. در این مقاله راهنمای استفاده از تایرهای توپر را به صورت کامل برای شما توضیح می‌دهیم.
یکی از نکات مهم در رابطه با تایر توپر، سواری آن است که در مقایسه با با سایر موارد، راحتی کافی را ندارد زیرا برای محل‌های ناهموارتر به کار برده می‌شوند. قیمت این نوع لاستیک سنگین بالاتر از سایر نمونه‌هاست و هزینه بیشتری را برای خرید آن باید بپردازید. لاستیک‌های توپر لیفتراک تکان‌های بیشتری نسبت به نوع بادی دارند. این نوع محصول در مدل‌های گوناگون چینی، ژاپنی، کره‌ای و هندی به بازار عرضه می‌گردند. در ادامه به بررسی آن‌ها در گروه لاستیک وکیلی خواهیم پرداخت؛ 

راهنمای استفاده از تایر توپر

کاربرد تایرهای توپر

تایرهای توپر به صورت معول برای مسابقات و عملکرد مناسب در شرایط خشک و کنترل شده مورد استفاده قرار می‌گیرند. از تایرهای توپر در شرایط عادی خودرو، نیز استفاده می‌کنند.

نکات نگه داری از لاستیک تو پر

  1. فشار هوای تایر را بر اساس راهنمایی تولید کننده تنظیم کنید. فشار هوای مناسب برای تایرهای توپر، ممکن است با فشار هوای تایرهای معمولی کمی تفاوت داشته باشد.
  2. از تایرهای توپر برای رانندگی در شرایط مرطوب و سرعت بالا خودداری کنید زیرا این تایرها در این شرایط، کنترل پذیری کمتری دارند.
  3. در هر زمان نمی‌توان تایرهای توپر را با تایرهای معمولی تعویض کرد، مگر اینکه به دلیل مسابقه یا عملکرد خاصی به آن احتیاج داشته باشید.
    جهت بالابردن طول عمر لاستیک‌های توپر آن‌ها را در دمای مناسب نگه دارید و از شرایط ذخیره سازی نامناسب، مانند نور خورشید مستقیم، جلوگیری کنید.
  4. در صورتی که تایر توپر ماشینتان را دارای لبه یا خط و خش کوچک کرده است باید آن را به صورت منظم و طبق برنامه ریزی تعویض کنید، زیرا این مشکل می‌تواند باعث کاهش عملکرد و کنترل پذیری تایر گردد.
    استفاده از لاستیک‌های مناسب: باید از لاستیک‌های مناسب برای خودرو استفاده کنید. لاستیک‌های با سایز، عمق آبرویی و شیب مناسب برای خودرو شما، عملکرد بهتری را به همراه دارند.
    بررسی تعادل لاستیک‌ها: جهت جلوگیری از خرابی زودرس لاستیک‌ها در وهله اول باید تعادل آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. عدم تعادل باعث سایش نامناسب لاستیک‌ها می‌شود.
  5. رانندگی با سرعت متعادل: رانندگی با سرعت زیاد، باعث افزایش فشار و سایش بر روی لاستیک‌ها می‌شود. بنابراین، بهتر است با سرعت متعادل و مناسب رانندگی کنید.
  6. بررسی وضعیت لاستیک‌ها قبل از سفر: قبل از آغاز سفر باید وضعیت لاستیک‌های خودرو را بررسی کنید و در صورت نیاز، تعویض نمائید. در صورتی که سفر طولانی است باید به صورت منظم وضعیت لاستیک‌ها را بررسی کنید.

    مقایسه تایرتوپر فلزی با سایر لاستیک سنگین‌های موجود در بازار

    براساس اطلاعات به دست آمده تایر توپر فلزی لیفتراک حدود ۲ تا ۳ برابر عمر طولانی‌تری در مقایسه با لاستیک لیفتراک بادی دارد و فشار بار بیشتری را می‌تواند تحمل کند. به همین خاطر ماشین آلات سنگین همچون جرثقیل بایستی حتما از نوع توپر باشند.
    مواد اولیه و سازنده لاستیک‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. برخی لاستیک‌های سنگین هیچ گونه آلاینده‌های تولید نمی‌کنند و به دلیل حذف دوده کربن عمر کوتاه تری دارند. برخی از لاستیک‌ها به نوار ضد الکتریک نیاز دارند تا با استفاده از آن تجمع الکتریسیته ساکن را کاهش دهند.
    امروزه بسیاری از کارخانجات تولیدی در جهان به تولید انواع لاستیک لیفتراک در سایزهای متنوع می‌پردازند. مهم‌ترین مجموعه‌های تولید کننده لاستیک لیفتراک عبارتند از کانتیننتال، هانگا، مکسس، نکسن، تیرون، سومیتومو ژاپن، ادونس، لاستیک لیفتراک دلیوم اندونذی، یونلی تایوان، دی استون، اوزما ترکیه و البرز ایران که طرفداران بیشماری دارند.

بیشتر بخوانید : خرید لاستیک آپولو را با گروه لاستیک وکیلی انجام دهید .

آشنایی با لاستیک توپر لیفتراک

بارزترین مشخصات لاستیک توپر عبارتند از:
انعطاف پذیری پائین
لاستیک توپر از انعطاف پذیری بالایی برخوردار نمی‌باشد. از لاستیک لیفتراک توپر برای حمل، محموله‌های ظریف و حساس استفاده نمی‌کنند زیرا ضربات بسیاری را حین جابه‌جایی تحمل می‌کند.
جابه‌جایی کالاهای سخت
کاربرد لاستیک‌ لیفتراک توپر برای صنایع خشن و سخت می‌باشد.
لاستیک‌های توپر با نوع پنوماتیک یا بادی تفاوت‌هایی دارند. از این محصولات در در مکان‌هایی که سنگریزه های تیز وجود دارند بهره می‌برند. در لاستیک‌های توپر به جای هوا، پلاستیک می‌گذارند به همین دلیل در برابر ضربات و برخوردها مقاوم هستند. در صنایعی که شیشه و اجسام برنده زیادی وجود دارد، استفاده از این محصول نیز رایج است.
نکته: تعویض لاستیک توپر لیفتراک در همه مواقع درست نمی‌باشد و باید در مکان مناسب انجام گیرد.

 

بیشتر بخوانید : برای خرید لاستیک سنگین همین حالا اقدام کنید .

راهنمای استفاده از تایرهای توپر لیفتراک

نحوه نگهداری از تایرهای توپر لیفتراک

جهت نگهداری تایرهای توپر مراحل زیر را انجام نمائید.

زمان کافی برای سرد شدن
زمان کافی برای سرد شدن لاستیک ۷ الی ۸ است. پس از استفاده از لاستیک‌های توپر باید کاملا سرد شوند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.
بارگیری بیش از ظرفیت لاستیک توپر
ظرفیت مجاز در دستگاه‌های گوناگون لیفتراک متفاوت می‌باشد.
میزان رانندگی کافی
اگر راندن ماشین لیفتراک بیش از ۲۰۰۰ متر باشد، لاسیتک توپر به مرور گرم و حرارت آن زیاد می‌شود به همین ترتیب موجب فرسایش آن می‌گردد. در نتیجه طول عمر دستگاه کاهش می‌یابد.
سرعت مناسب
سرعت لیفتراک اگر بیشتر از ۲۵ کیلومتر بر ساعت باشد، موجب تخریب و فرسودگی آن می‌شود. توجه داشته باشید اگر در سطوح ناهموار سیستم حرکت کند باید سرعت آن زیر ۲۵ کیلومتر باشد.

خرید تایر توپر

در صورتی که به دنبال خرید تایر توپر هستید به شما توصیه می‌گردد از برندهای معتبر و با تجربه استفاده نمائید.
همیشه قبل از خرید لاستیک لیفتراک باید گزینه‌های گوناگون را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. رایج‌ترین گزینه‌ها برای خرید لاستیک لیفتراک، مدل پنوماتیک توپر لیفتراک و یا کوشیون لیفتراک می‌باشند. این دو مدل تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند به همین خاطر قبل از خرید باید ارزیابی‌های لازم را انجام دهید.
سخن پایانی:
همان‌طور که در این مقاله بررسی کردید: عدم پنچرگیری تایرهای توپر و محفظه هوا از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول به شمار می‌روند. سرعت مناسب، ظرفیت قابل تأمل، قیمت مقرون به صرفه و… از مزایای این نوع تایر محسوب می‌شوند. هر چه میزان مراقبت‌ها و نگهداری‌های این تایر بیشتر باشد، طول عمر آن نیز افزایش می‌یابد.
امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه راهنمای استفاده از تایرهای توپر به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه