علل پوسیدگی لاستیک

بخشی از داشتن یک وسیله نقلیه این است که بدانید چگونه از تمام اجزای مختلف آن مراقبت کنید و درحالی‌که بسیاری از مردم به موتور، گیربکس، ترمزها و سایر اجزای اصلی توجه می‌کنند، مردم اغلب به لاستیک‌ها توجه نمی‌کنند در زیر به بررسی آن‌ها در گروه لاستیک وکیلی خواهیم پرداخت

اما لاستیک‌ها جزء ضروری وسیله نقلیه شما هستند و بیشتر از نگاه‌کردن به آج به بررسی و مراقبت از آنها نیاز دارند. پوسیدگی خشکی لاستیک یک مشکل جدی و رایج است که باید مراقب آن باشید.

پوسیدگی خشک در لاستیک‌ها که به‌عنوان ترک دیواره جانبی نیز شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که ترکیب لاستیکی در تایر شروع به شکستن کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، لاستیک شروع به شکافتن و جداشدن می‌کند. پوسیدگی خشک تایر همه چیز را با روند طبیعی پیری لاستیک‌ها مرتبط می‌کند، اگرچه مواردی وجود دارد که می‌تواند این روند پیری را تسریع کند.

بیشتر بخوانید : برای خرید لاستیک سنگین همین حالا اقدام کنید .

پوسیدگی خشک تایر مانند ترک‌های کوچک در امتداد دیواره لاستیک شروع می‌شود. این ترک‌ها معمولاً کوچک شروع می‌شوند، اما باگذشت زمان گسترش می‌یابند و به ترک‌های بزرگ‌تر و عمیق‌تر در امتداد دیواره جانبی تبدیل می‌شوند.

نمونه لاستیک با پوسیدگی خشک

نکته جالب‌توجه: پوسیدگی خشک لاستیک تقریباً همیشه در دیواره جانبی لاستیک اتفاق می‌افتد، اما گاهی اوقات بین بلوک آج یا روی خود بلوک آج نیز دیده می‌شود. برای رانندگان نگران‌کننده‌تر، پوسیدگی خشکی لاستیک اغلب از داخل لاستیک شروع می‌شود، بنابراین زمانی که چیزی را در بیرون ببینید، احتمال زیادی وجود دارد که پوسیدگی خشک زیادی در داخل لاستیک وجود داشته باشد.

چه چیزی باعث این پوسیدگی خشک لاستیک‌ها می‌شود؟

پوسیدگی خشک‌روی لاستیک‌ها از روند طبیعی پیری لاستیک‌ها ناشی می‌شود. چه یک تایر از لاستیک‌های طبیعی یا مصنوعی استفاده کند، یک فرایند تولید وجود دارد که به لاستیک‌ها استحکام و شکل لازم برای ماندن روی وسیله نقلیه شما را می‌دهد.

این یک فرایند مؤثر است، اما برای همیشه دوام نمی‌آورد. با افزایش سن لاستیک‌ها، ترکیبات داخل لاستیک شروع به تجزیه‌شدن می‌کنند و باعث جداشدن پلیمرها از یکدیگر می‌شوند. این به‌صورت ترک‌های کوچکی ظاهر می‌شود که ما به آن پوسیدگی خشک نیز می‌گوییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه