مروری بر عملکرد گروه صنعتی بارز

مروری بر عملکرد گروه صنعتی بارز

با فروش لاستیک های دولتی گروه صنعتی بارز فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است. با دنیای لاستیک وکیلی در ادامه این خبر همراه باشید

بارز از کجا شروع شد

لاستیک بارز اولین باردر سال ۱۳۶۴ در شهر کرمان کلنگ زنی شد . اين گروه فعاليت تجاري خود را در سال ۱۳۷۲ برای تولید انواع تاير، تيوپ، نوار وسايط نقليه ي سبک و سنگين و همچنين تایرهای کشاورزی شروع کرد. درسال ۱۳۸۴ اولین مرکز تحقیقات و توسعه صنعت تایر کشور در گروه صنعتی بارز تاسیس شد. اهمیت این کار در بومی سازی دانش طراحی و تولید تایر در کشور بود. به مرور گروه صنعتی بارز تنها تولیدکننده تایرهای رادیال باری – اتوبوسی در صنعت تایر کشور محسوب شد.

حضور بارز در کردستان

به واسطه كيفيت بالای لاستیک و تكنولوژی پیشرفته، در سال ۱۳۹۵ کارخانه دوم گروه صنعتی بارز در استان کردستان افتتاح شد. این کارخانه به عنوان مجهزترین و پیشرفته ترین کارخانه لاستیک سازی کشور شناخته شد. در حال حاضر این مجموعه با ظرفیت تولید ۱۲۵ هزارتن به عنوان بزرگترین کارخانه تایر کشور مطرح است.

آمار و ارقام چه می گویند

لاستیک سازی بارز کردستان ۴۶% سهم بازار ایران را به خود اختصاص داده است. حدود ۳۶% سهم تایرهای رادیال سواری، ۲۴ % تایرهای رادیال باری و ۴۰ % تایرهای کشاورزی ایران به این گروه صنعتی تعلق دارد. آبان ماه امسال این شرکت رتبه اول درآمد به واسطه تولیدات را داشته است. لاستیک بارز بعد از افت نسبی فروش در آذر ماه، فروش خوبی را در دی ماه ثبت نمود. تولید و فروش مقداری شرکت نیز رشد خوب ۶% و ۷% را نسبت به ماه گذشته تجربه نموده است. شرکت در دی ماه مقدار کمتری را به فروش صادراتی اختصاص داده و در داخل مقدار بیشتری را به فروش رسانده است. بعد از افزایش نرخ که شرکت در ماه‌های گذشته صورت داد، نرخ‌های فروش تقریبا با ثبات شد. در این ماه نیز تغییر خاصی در نرخ‌ها صورت نگرفته است.

صنعت لاستیک و تایر در ایران

آنچه مشخص است فعالیت های تولیدی داخلی به رغم برخی محدودیت ها تلاش خود را برای بهبود کیفیت داشته اند. از اینکه نظرات خود را با ما در میان می گذارید سپاسگزاریم

دنیای لاستیک وکیلی همراه امن سفرهای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه