همه چیز درباره برند پیرلی

همه چیز درباره برند پیرلی

شرکت پیرلی یک تولید کننده مطرح ایتالیایی و بزرگ ترین کارخانه لاستیک سازی در سطح جهان است. این شرکت حدود یک قرن سابقه کاری دارد. این شرکت تولید کننده و فروشنده لاستیک های سواری وسنگین، فرمول وان، کشاورزی و راه سازی است. در ادامه با دنیای لاستیک وکیلی همراه باشید تا درباره این برند مطرح بیشتر بدانیم.

آغاز پیرلی

پیرلی در سال ۱۸۷۲ میلادی شروع به کار کرد. مهندس باتیستا پیرلی آن را در میلان تاسیس کرد. محصولات اولیه این شرکت محصولات لاستیک و الاستیک بود. با توسعه خطوط محصولات دیگری هم به خط تولید اضافه شد. از محصولات جدید میتوان به :پاک کن، کت بارانی و حتی اولین خطوط اسباب بازی و توپ های بازی اشاره کرد.سپس با تولید کابل‌های تلگراف عایق بندی شده با لاستیک به مخابرات هم راه پیدا کرد .

او تولید نوار لاستیکی را برای کالسکه ها در سال ۱۸۸۵ شروع کرد. در سال ۱۸۸۶ قرار دادی مبنی بر تولید و نصب کابل های تلگراف در زیر آب منعقد کرد. تا پیش از این قرار داد وظیفه ی این کار بر عهده شرکت های بریتانیایی بود. ساخت یک کارخانه ی اختصاصی در لااسپزیا و راه اندازی کشتی کابل کش”Città di Milano”از اقدامات اولیه پیرلی بود. بلافاصله بعد از آن دسترسی چیرلی به اسپانیا افزایش یافت و قراردادی برای اتصال سرزمین اصلی ایبری به دست آورد.

در سال ۱۸۹۰ تنوع محصولات این شرکت بیشتر شد. او با مدل های”Stella”و “Tipo Milano” جزو تولید کنندگان لاستیک دوچرخه شد. این تلاش ها سبب شد تا بتواند تایر موتورسیکلت را هم به محصولات خود اضافه کند. محصول جدیدی که به بخشی از هویت شرکت تبدیل شد. نخستین تایر خودروی پیرلی در سال ۱۹۰۱ تولید شد.

جنگ های جهانی و تولیدات

جنگ جهانی اول سفارشات زیادی از ارتش برای این شرکت ارمغان آورد .درنتیجه تولید تایرهای هوانوردی را افزایش داد.

مسلما جنگ جهانی دوم چالش هایی را با خود به همراه داشت اما این شرکت با فرآیندهای جدید و نوآوری های تکنولوژیکی دوباره برگشت و به بهبود اقتصاد کشور کمک کرد. با تأسیس مؤسسه‌ای برای مطالعه لاستیک مصنوعی به رهبری جولیو ناتا، برنده آینده جایزه نوبل در شیمی‌، تحقیق شرکت ادامه پیدا کرد.در سال ۱۹۵۱ این شرکت ایتالیایی با معرفی تایر رادیال انقلابی “Cinturato” باعث تحول صنعت تایر شد.د هه ۱۹۵۰ دوره ای از خلاقیت های بسیار زیاد بود. از موفقیت تایر “موتور اسکوتر” تا مشارکت پیرلی در موفقیت هایی که در مسابقه‌های متعدد موتورسواری و اتومبیلرانی به دست می‌آمد.

نوسانات برند پیرلی

دهه شصت نوسانی دوره ای برا تحول پیرلی به هم زد.در سال ۱۹۶۰، پیرلی ساختمان اداری نمادین خود، برج پیرلی را در میلان افتتاح کرد.یک معماری فوق العاده و شگفت انگیز که توسط جیو پونتی طراحی شده بود.در همین زمان شرکت ایتالیایی شرکت خود را توسعه داده و پیرلی هلاس در یونان و تورک پیرلی لاستیکلری در ترکیه را نیز افتتاح کرد.کارخانه‌های پیرلی در اسپانیا، انگلیس و آرژانتین به ترتیب در سال‌های ۱۹۰۲، ۱۹۱۴ و ۱۹۱۷ افتتاح شدند.این تلاش ها پیرلی را به عنوان یک یک نیروی جهانی معرفی کرد.

سال بعد، در نمایشگاه جهانی تورین، پیرلی موزاییک تماشایی “La ricerca Scientifica” را که توسط هنرمند رناتو گوتوزو طراحی شده بود، به نمایش گذاشت در سال ۱۹۶۲، پیرلی تایر “Sempione – Safety Shoulder” را معرفی کرد که با طراحی منحصر به فرد خود، پیشرفتی در ایمنی جاده‌ها به وجود آمد.در اواخر دهه ۶۰ و ۷۰ پیرلی به نبوغ خود ادامه داد.در سال ۱۹۶۴،آنها تقویم معروف پیرلی را ساختند و نظر عکاسان و هنرمندان معروف جهان را به خود معطوف کردند.این آغازی بود که هویت پیرلی را تعریف میکرد.

این برند در سال ۱۹۶۸ تولید تایرهای رادیال را در کارلایل انگلستان شروع کرد.این لاستیک ها استانداردهای جدید صنعت تایرسازی را مشخص میکردند.یک مسیر آزمایشی جدید در Vizzola Ticino، ایتالیا، در سال ۱۹۶۹ آغاز شد، که در آن لاستیک‌های پیرلی به شدت مورد آزمایش و تصفیه قرار گرفتند. دهه ۷۰ با چالش هایی شروع شد.در سال ۱۹۷۱ پیرلی و دانلوپ با هدف فرصت های توسعه جهانی، همکاری هایی را شروع کردند.این همکاری تا قبل از منحل شدن در سال ۱۹۸۱ به مدت یک دهه ادامه داشت.

در سال ۱۹۷۲، توسعه تایر “Cinturato” با یک تسمه فلزی، نماد از تلاش این شرکت برای بهبود فناوری تایر بود.

ورود به قرن بیستم

در اوایل قرن بیستم، پیرلی تولید لاستیک های اتوموبیل(ارکول)را شروع کرد و در فناوری های مهره های تایر،مقاومت در برابر سوراخ شدن و مقاومت در برابر لغزش پیشرفت زیادی کرد. حضور آن با تاسیس شرکت های تابعه بین المللی مانند Pirelli S.A. Platense در بوئنوس آیرس و شروع تولید تایر خودرو در اسپانیا پر رنگ‌شد. این شرکت پنجاهمین سالگرد خودش را در سال ۱۹۲۲ جشن گرفت و با افتتاح موزه صنایع پیرلی تاریخ صنعت لاستیک را به نمایش گذاشت.در دهه ۱۹۲۰ معرفی لاستیک ماشین “کورد” و آزمایش های موفقیت آمیز با کابل های پر از روغن برای انتقال برق با ولتاژ بالا باعث پیشرفت بیشتر این شرکت شد. در دهه ۱۹۳۰ علاقه پیرلی به نوآوری باعث عرضه تایر “Cinturato” شد،که فناوری پیشگام تایر رادیکال بود.

سپس این شرکت به دنیای ورزش نفوذ بیشتری کرد .محصولات آن در مسابقات فرمول یک و دوچرخه سواری حرف اول را میزدند .در دهه ۱۹۲۰ رانندگان مطرحی مانند “نووولار”، “آسکاری” و “فانجیو” پیروزی‌های ارزشمندی را با خودروهای مجهز به تایرهای پیرلی به دست آوردند.پیرلی از سال ۱۹۰۷ سرمایه گذار و تامین کننده مسابقات ورزشی متفاوت بوده است. هم اکنون فقط این شرکت تمام لاستیک ماشین برای مسابقات فرمول یک (۲۰۱۱ – ۲۰۱۹) را تامین میکند.

کارخانه لاستیک پیرلی

وضعیت کنونی برند پیرلی

بخش لاستیک های سنگین، کشاورزی و راه سازی این گروه شامل ۴ کارخانه است. ۲ کارخانه در برزیل، یکی در مصر و یکی در ترکیه که بیش از ۷۳۰۰ نفر کارمند دارد. این مجموعه در بیش از ۱۶۰ کشور جهان شعبه دارد . با ۲۰ سایت تولیدی و بیش از ده هزار توزیع کننده و خرده فروش فعالیت می نماید. در حال حاضر رتبه ششم تولید کننده بزرگ تایر در جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین با بیشتر از ۱۰۰ سال تجربه در صنعت لاستیک، محصولات و خدمات زیادی را برای تمامی مصارف عرضه میکند.

دنیای لاستیک وکیلی ارائه دهنده باکیفیت ترین لاستیک های خارجی در ایران.

دنیای لاستیک وکیلی همراه امن سفرهای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه