علت دوپوسته شدن لاستیک

دوپوسته شدن لاستیک اتفاقی است که شاید برای همه ما رخ داده است. در ادامه به بررسی عوامل و راهکارها میپردازیم. پس با دنیای لاستیک وکیلی همراه باشید.

دوپوسته شدن لاستیک چیست؟

دوپوسته شدن لاستیک به معنای از بین رفتن لایه بیرونی یا داخلی لاستیک است که ممکن است به علت فرسایش، خرابی یا عوامل دیگر اتفاق بیفتد. این موضوع میتواند باعث کاهش عمر مفید و کارایی لاستیک شود و نیاز به تعویض آن را تسریع ببخشد. با دنیای لاستیک وکیلی همراه باشید تا علل و عوامل و راه های جلوگیری از آن را بررسی کنیم

علل و عوامل

  1. استفاده از لاستیک های با کیفیت پایین یا نامناسب برای شرایط محیطی خاص، مانند حرارت یا سرما بالا، فشار زیاد یا زمان طولانی استفاده.
  2. عدم تعویض به موقع لاستیک ها .
  3. نقص در ساختار دوپوسته لاستیک یا عدم رعایت استانداردهای کارخانه تولید کننده.
  4. عوامل خارجی مانند آسفالت نامناسب، سوراخ و خط و خش های زیرین لاستیک.
  5. فشار هوای مناسب در لاستیک ها رعایت نشده باشد.
    راه های جلوگیری از آن

عوامل محافظت کننده‌ای مثل رزین‌های UV در تركيبات لاستيكي به كار رفته است. این مواد باعث كمك به حفظ سالمت سطح خارجي لاستيك در برابر عوامل زير:

برخلاف این، عدم استفاده از عامل حفاظت كننده منجر به پیر شدن و پارگى سطح خارجى لاستيك و در نتيجۀ آن دچار پديده هایى چون كرك، رسیدگى، پودرى شدن يافتار شده و در نهایت منجر به فروپاشى مى ‌شود.
متخصصان دنیای لاستیک وکیلی توصیه میکنند هنگام خرید لاستیک آن را از مراکز معتبر تهیه فرمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا استعلام قیمت و موجودی به سایت ما مراجعه فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه