نکات مهم هنگام خرید لاستیک

لاستیک خودرو یکی از همان قطعه هایی است که باید پیش از خرید آن دقت و حساسیت بالایی به خرج داد. چرا که اگر لاستیک مناسب خودرو مورد نظر شما نباشد، می‌ تواند عواقب زیادی برای راننده، سرنشینان و خودرو داشته باشد. اما سوال اینجاست که واقعا چه نکات کلیدی و مهمی در خرید لاستیک باید رعایت شود؟ با دنیای لاستیک وکیلی همراه باشید

تاریخ ساخت لاستیک

هنگام خرید لاستیک بباید به تاریخ تولید آن دقت کنید. شاید باور کردن آن سخت باشد اما لاستیک ها هم تاریخ انقضا دارند. تاریخ ساخت تایر در یک کادر قرار میگیرد که شامل دو عدد است دو عدد اول نشانگر هفته ی تولید و دو عدد بعد نشانگر سال تولید می باشد. تاریخ درج شده روی لاستیک میلادی میباشد و هر سال میلادی شامل ۵۲ هفته میشود. توجه کنید که هر تایر معمولا تا چهار سال قابل استفاده است و بعد از چهار سال غیرقابل مصرف خواهد بود. استفاده از لاستیکی که عمر خود را کرده بسیار خطرناک خواهد بود و هر لحظه امکان ترکیدن لاستیک وجود دارد.

طول عمر لاستیک چقدر است؟

هرچند که طول عمر تایر ها به عوامل مختلفی وابسته است که شامل رفتار رانندگی، آب و هوا، شرایط جاده ای و برآورد طول عمر تایر سازنده است. هرچه شرایط جاده سخت تر باشد، لاستیک شما سریعتر فرسوده می شود. به طور کلی بنا به استانداردهای جهانی، طول عمر یک لاستیک براساس نوع آن ۶۴ هزار تا ۱۶۰ هزار کیلومتر باید باشد. لاستیک‌ های تمام فصل عمر مفیدشان در حدود ۶۴ تا ۱۱۲ هزار کیلومتر است، با گذشت این مقدار تضمینی برای آج‌ ها آن وجود ندارد. براساس متریال و طراحی تایر، امکان دارد لاستیکی که خریداری کردید مشروط بر تمام فصل بودن و رفتار رانندگی صحیح چندین سال طول عمر داشته باشد. امروزه تایر سازان دنیا دنبال تولید محصولی هستند که بتواند عمر مفیدش در حدود پیمایش یک میلیون کیلومتر باشد. پس کیفیت عمر مفید را براساس پیمایش آن از درجه A تا C رتبه بندی می‌کنند.

هنگام خرید لاستیک مواظب باشید

لاستیک هایی که در غالب شرکت وارد کشور میشود در مواقع بروز مشکل شرکت عهده دار خسارت لاستیک است. ولی در مواردی که لاستیک به صورت قاچاق وارد کشور میشود فروشنده هیچ گونه مسئولیتی را در قبال خسارت پرداخت نمی کند. پس هنگام خرید به معتبر بودن فروشگاه توجه فرمایید.

کیفیت لاستیک

اگر لاستیک مورد نظر دارای استانداردهای جهانی و کیفیت لازم نباشد نمی تواند فشار وارده را تحمل و گرمای موجود را دفع کند و دچار خسارت می شود. برای مشاهده ی میزان فشار باد مجاز لاستیک، می توانید دیواره کناری آن را مشاهده کنید. برای بعضی لاستیک ها نهایتا فشار مجاز ۳۲psi، برای بعضی ۴۴psi و برای بعضی های دیگر از انواع لاستیک ها حتی تا ۵۰psi است.

در صورتی که می خواهید از همه این موارد آسوده باشید پیشنهاد ما به شما دنیای لاستیک وکیلی است. دنیای لاستیک وکیلی با ارئه با کیفیت ترین لاستیک های وارداتی و پشتیبانی ۲۴ ساعته در خدمت شما عزیزان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه