مروری بر عملکرد ایران یاسا تایر

ایران یاسا تایر یک شرکت فعال در زمینه تولید تایر و سایر محصولات مرتبط است. در ادامه عملکرد این شرکت را بررسی خواهیم کرد.

معرفی ایران یاسا

شرکت ایران یاسا تایر و رابر (سهامی عام) در آبان ماه ۱۳۴۷ تاسیس شد. این شرکت با نام” شرکت سهامی کارخانجات تولیدی و صنعتی ایران یاسا شروع به فعالیت کرد. حوزه محصولات این شرکت بسیار گسترده است. این شرکت طی سال ۱۴۰۲ هم در بخش داخلی و هم در بخش صادراتی توانسته عملکرد مورد قبولی از خود برجای بگذارد؛

بررسی عملکرد یاسا تایر

یاسا تایر طی دو ماه اخیر یعنی آذر و دی شاهد یک تغییر در روند فروش ماهانه این شرکت بوده است. افت فروش شرکت در آذر ماه و دی ماه در بخش صادراتی چندان قابل توجه نبوده است. با توجه به شرایط حاکم بر صادرات و آمار ماه‌های گذشته در این بررسی با اهمیت تلقی نمی‌ گردد.

افت سطح فروش کل شرکت بیشتر ناشی از کاهش میزان فروش داخلی بوده است. بعد از رشد بسیار مطلوب، اما ناپایدار در آبان ماه، شاهد روند نزولی در فروش بخش داخلی طی آذر و دی بوده است. اگر چه نرخ فروش محصول اصلی شرکت (تایر) در آذر و دی یک کاهش محسوس را تجربه نموده است. اما تنها دلیل افت سطح کل فروش این نماد نسبت به آبان ماه نمی‌ باشد.

میزان فروش مقداری محصول اصلی (تایر) طی دو ماه اخیر با کاهش بسیار قابل توجهی نسبت به آبان همراه گردیده که باعث شده سطح فروش شرکت ایران یاسا با افت شدیدی همراه شود. در مجموع فروش مطلوبی که شرکت در آبان ماه تجربه کرده به صورت پایدار نبوده و به تنهایی نمی‌ تواند ملاک تحلیل و بررسی قرار گیرد. حال اگر متوسط درآمد ماهانه شرکت از ابتدای سال تا پایان دی ماه را مبنا قرار دهیم، می‌ توان گفت فروش دی ماه از میانگین ماهانه سال ۱۴۰۲ تا کنون نیز کمتر بوده است! بنابراین این افت بااهمیت تلقی می‌ گردد.

از نظر روند مدیریت شرکت بایستی با اتخاذ تدابیر مناسب در بخش فروش، شرایط را برای تغییر روند درآمد‌ های عملیاتی طی مدت باقی مانده از سال مالی ۱۴۰۲ منتهی به ۲۹ اسفند فراهم نماید؛

دنیای لاستیک وکیلی ارائه دهنده لاستیک های با کیفیت در ایران. جهت استعلام موجودی به سایت ما مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه